میکروپیگمنتیشن تاتو پزشکی

میکروپیگمنتیشن تاتو پزشکی

تهران صادقیه آیت الله کاشانی بعد از بلوار اباذر روبروی پاساژ یاران پلاک 49 طبقه سوم واحد 31 دکتر کاظم محقق 44219771-021
میکروپیگمنتیشن تاتو پزشکی

میکروپیگمنتیشن تاتو پزشکی

تهران صادقیه آیت الله کاشانی بعد از بلوار اباذر روبروی پاساژ یاران پلاک 49 طبقه سوم واحد 31 دکتر کاظم محقق 44219771-021

تزریق بوتاکس و عوارض جانبی

 

 


 

ممکن است شما در مورد تبلیغات بوتاکس زیبایی  ، وبلاگ ها و مجلات مشهور مطالبی خوانده باشید یا از دوستان خود در مورد آن چیزی شنیده باشید. اما باورهای غلط زیادی در مورد درمان بوتاکس و نحوه استفاده از آن وجود دارد.

بوتاکس زیبایی از زمان تأیید FDA در سال 2002 با نسخه پزشک در ایالات متحده در دسترس است. این دقیقاً همان بوتاکس تزریق شده برای اهداف پزشکی (مانند اسپاسم عضلانی کنترل نشده) است که اولین بار توسط FDA در سال 1989 تأیید شد.

 

بوتاکس برای صاف کردن خطوط اخم بین ابروهای شما مورد تأیید FDA است ، اگرچه برای سایر چین و چروک های صورت نیز استفاده شده است.

در سال 2017 ، سم بوتولینوم با انجام 1،548،236 تزریق (بوتاکس ، دیسپورت و زئومین) توسط پزشکان و دستیاران پزشک و تزریق کننده های پرستار ، بهترین روش زیبایی جراحی در ایالات متحده بود. این میزان از تزریق سم بوتولینوم 1،190،995 در سال 2012 30 درصد افزایش داشته است.

در این مقاله ما فقط حقایق و همچنین توصیه های متخصصان محترم پزشکی را ارائه می دهیم. پس از خواندن این مقاله ، برای پاسخ به سوالات مربوط به رژیم تزریق بوتاکس ، واکنش ها و نگرانی ها ، با پزشک خود تماس بگیرید.

 

بوتاکس چیست؟

بوتاکس برای سه هدف اصلی استفاده می شود: کنترل اسپاسم عضلات ، تعریق شدید زیربغل و بهبود ظاهر پوست. در این مقاله ما به سومین استفاده ، که با محصولی به نام بوتاکس ، حاوی سم بوتولینوم نوع A (ماده فعال) ، آلبومین انسانی (پروتئین موجود در پلاسمای خون انسان) و کلرید سدیم ، می پردازیم.

 بوتاکس زیبایی برای صاف سازی موقت "خط اخم" استفاده می شود ، که خطوطی بین ابروهای شما است که می تواند شما را خسته ، ناراضی یا عصبانی نشان دهد.

این فقط برای این استفاده و فقط در این زمینه مورد تایید FDA است. با این حال ، بوتاکس اغلب برای خارج از برچسب برای خطوط افقی پیشانی ، پای کلاغ ، خطوط ماریوت در گوشه های دهان و خطوط سیگاری در اطراف لب استفاده می شود.

 بوتاکس زیبایی را با فیلرهای تزریقی اشتباه نگیرید. فیلرهای پوستی به طور متفاوتی کار می کنند ، بافت ها را پر می کنند به طوری که خطوط و چین و چروک ها کاهش می یابد یا از بین می رود مانند Restylane ، Radiesse،  Juvederm

پزشک می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام محصول مشکلات ظاهری خاص شما را برطرف می کند ، اگرچه به عنوان یک قاعده کلی ، بوتاکس بیشتر در قسمت بالایی صورت و پرکننده ها بیشتر در مناطق دیگر استفاده می شود.

 

آیا شما کاندیدای خوبی برای بوتاکس هستید

در ایالات متحده ، FDA  بوتاکس زیبایی را برای افراد 18 تا 65 سال تأیید کرده است. اما اگر دارای شرایط زیر هستید نباید از آن استفاده کنید:

 به هرگونه ماده موجود در  بوتاکس زیبایی یا بوتاکس درمانی حساسیت دارید

 به مارک های سم بوتولینوم دیگر (مانند Myobloc ، Xeomin  یا  Dysport) حساسیت دارید یا در گذشته با این محصولات عوارض جانبی داشته اید

 در ناحیه تزریق عفونت پوستی یا بیماری دیگری داشته باشید

 مبتلا به ALS (بیماری لو گریگ) ، میاستنی گراویس ، سندرم لمبرت-ایتون یا بیماری دیگری باشید که عضلات یا اعصاب شما را تحت تأثیر قرار می دهد

 مشکلات تنفسی مانند آسم داشته باشید

 در بلعیدن مشکل داشته باشید

 مشکلات خونریزی داشته باشید

 برای انجام عمل جراحی برنامه ریزی کرده اید

 جراحی صورت انجام داده باشید

 در عضلات پیشانی خود ضعف داشته باشید

 افتادگی پلک داشته باشید

 برخی از داروها ، ویتامین ها یا مکمل ها را مصرف یا اخیراً مصرف کرده اید (به پایین مراجعه کنید)

انتظار نمی رود که  بوتاکس زیبایی به اندازه کافی از بدن عبور کند تا بتواند روی جنین یا نوزاد شیرده تأثیر بگذارد. با این حال ، به دلایل اخلاقی ، مطالعات بالینی بر روی مادران باردار یا تازه انجام نشده است ، بنابراین هیچ کس به طور قطعی نمی داند.

بنابراین ، تولید کننده (آلرگان) توصیه می کند که اگر قصد دارید باردار شوید ، باردار هستید ، قصد شیردهی یا در حال حاضر شیردهی دارید ، نباید از تزریق بوتاکس استفاده کنید. ایمن بودن بهتر است و بعداً همیشه می توانید بوتاکس داشته باشید.

 

تزریق بوتاکس چگونه کار می کند

چین و چروک پوست به طور معمول عمود بر عضله انقباضی مستقر در زیر آن ایجاد می شود. به عنوان مثال ، عضله پیشانی یک عضله عمودی است و وقتی منقبض می شود (مثلا وقتی که ابروهایتان را بالا می آورید) ، خطوطی که تشکیل می شوند (چین و چروک) افقی خواهند بود.

به همین ترتیب ، دو عضله ای که مسئول خطوط اخم هستند کمی به صورت افقی بین ابروها قرار می گیرند ، بنابراین هنگام انقباض ، خطوط اخم به صورت عمودی به نظر می رسند.

 بوتاکس زیبایی به ماهیچه ها تزریق می شود ، جایی که باعث جلوگیری از تکانه های عصبی به آن بافت ها می شود. فعالیت عضلانی که باعث ایجاد خطوط اخم می شود کاهش می یابد و ظاهر صاف تری ایجاد می شود. بدون انقباض عضله در زیر آن ، پوست به سختی چروک می شود.

خطوط صورت که در صورت کاملاً شل شدن صورت شما وجود دارد گزینه های مناسبی برای بوتاکس نیستند. این خطوط توسط پرکننده های پوستی بهتر رفع می شوند. بوتاکس می تواند این خطوط را "صافتر" کند اما همیشه از بین نمی روند.

تزریق حدود 10 دقیقه به طول می انجامد و پس از آن دیگر هیچ نقاهتی ندارید.

به طور معمول طی چند روز شاهد بهبود خواهید بود. بوتاکس دو تا چهار روز زمان لازم دارد تا به انتهای عصب متصل شود که به طور معمول عضله را منقبض می کند. حداکثر اثر معمولاً در حدود 10-14 روزگی رخ می دهد. بنابراین ، هر نتیجه ای که دو هفته پس از تزریق حاصل شود ، باید حداکثر اثری باشد که قرار است رخ دهد.

 

آیا بوتاکس دردناک است؟

هر تزریق می تواند کم درد داشته باشد ، اما سوزن هایی که برای تزریق بوتاکس استفاده می شود بسیار نازک است ، بنابراین درد معمولاً کم است. 10-20 دقیقه قبل از تزریق می توان ناحیه را با کرم بی حس کننده موضعی یا بسته یخ بی حس کرد ، بنابراین در صورت وجود ممکن است احساس درد زیادی نکنید.

بعداً با از بین رفتن کرم بیهوشی ، ممکن است کمی احساس ناراحتی کنید. سایر عوارض جانبی در زیر ذکر شده است.

 

چند بار باید تزریق بوتاکس انجام دهید؟

احتمالاً از خود می پرسید که بوتاکس چه مدت دوام می آورد؟ بیشتر افراد اثرات آن را برای چهار تا شش ماه مشاهده می کنند ، اما عوامل مختلفی ممکن است آن دوره را کوتاه یا طولانی کنند:

 

عوامل موثر در میزان اثر بوتاکس

سن شما. در افراد مسن که میزان عضلات کمتری دارند ، ممکن است نتایج زودتر از افرادی که عضلات صورت جوان و سفت دارند ، کاهش یابد.

 ساختار صورت و حالات شما.

 اینکه شما سیگار می کشید.

 رژیم غذایی شما.

 اینکه آیا از پوست خود به خوبی مراقبت می کنید. از روش های فیشیال ، میکرودرم ابراشن یا سایر روش های جوانسازی استفاده کنید.

 چه مقدار آفتاب می گیرید و چه مقدار آفتاب به پوست شما آسیب می رساند.

 خواه از بوتاکس به طور مکرر استفاده کنید یا نه، به نظر می رسد اثر بوتاکس از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی با استفاده مکرر اثر طولانی مدت تری به دست می آورند ، در حالی که به نظر می رسد برخی دیگر در برابر دارو مقاومت می کنند و به درمان های مکرر نیاز دارند.

پزشکان اختلاف نظر دارند که کدام یک از عوامل فوق مهمترین است ، بنابراین خوب است که از پزشک خود بپرسید. در هر صورت ، انجام تزریق در همان محل تزریق (مثلاً برای پا کلاغی ها) بیشتر از هر سه ماه توصیه نمی شود.

همانند تزریق هر دارویی ، سیستم ایمنی بدن شما می تواند آنتی بادی هایی را برای دارو ایجاد کند ، که باعث کم شدن اثر دارو می شود یا احتمالاً باعث ایجاد حساسیت به دارو می گردد. هرچه دارو بیشتر تزریق شود یا مقدار بیشتری تزریق شود ، خطر تشکیل این آنتی بادی ها علیه دارو بیشتر است.

 

عوارض جانبی بوتاکس

عوارض جانبی احتمالی بوتاکس شامل درد در محل تزریق ، عفونت ، التهاب ، تورم ، قرمزی ، خونریزی و کبودی است. برخی از این علائم ممکن است نشان دهنده واکنش آلرژیک باشد. علائم آلرژی دیگر خارش ، خس خس سینه ، آسم ، بثورات پوستی ، جوش های قرمز ، سرگیجه و ضعف است. در صورت بروز هرگونه مشکل تنفسی یا احساس ضعف یا گیجی سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید.

همچنین ، خشکی دهان ، خستگی ، سردرد و گردن درد گزارش شده است.

ممکن است در مورد سایر عوارض جانبی مانند بی حسی ، افتادگی پلک ، اسپاسم عضلات یا کشیدگی و گسترش ماده نیز شنیده باشید.

بی حسی به عنوان عدم وجود احساس جسمی در بوتاکس مطرح نیست ، زیرا بوتاکس بی حس کننده نیست. بی حسی در نتیجه ناتوانی در حرکت دادن عضله ، مسئله برخی افراد است.

اسپاسم عضلانی در ناحیه تزریق بوتاکس رخ نمی دهد در حالی که بوتاکس موثر است. از این گذشته ، بوتاکس برای درمان اسپاسم مربوط به بلفارواسپاسم ضروری ، اسپاسم نیمه صورت ، فلج مغزی ، فیبرومیالژیا و اختلال مفصل گیجگاهی فکی استفاده می شود.

این امکان وجود دارد که بوتاکس کمی فراتر از محل تزریق در نظر گرفته شده و بافت های اطراف را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال ، اگر آمپول هایی را به پیشانی نزدیک به ابروها یا پلک های بالایی خود تزریق کنید ، ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند و ممکن است به طور موقت افت کنند.

بهترین پزشکان برای جلوگیری از عوارض جانبی مانند افتادگی پلک ، مکان های تزریق صحیح را می دانند. دوز کوچک و بسیار غلیظ از بوتاکس نسبت به دوز زیاد رقیق شده ، در محل تزریق کمتر گسترش می یابد.

این امر اهمیت یافتن پزشکی را که تجربه طولانی در تزریق بوتاکس داشته باشد ، تأکید می کند. همچنین ، اگر در مورد روش های درمانی بوتاکس سوالی دارید ، پزشک شما کسی است که از مشخصات وضعیت شما آگاهی دارد تا واکنش ها یا نگرانی های شما را به بهترین وجه ارزیابی کند.

 

چگونه از عوارض جانبی بوتاکس جلوگیری کنیم

لیست عوارض جانبی احتمالی ذکر شده در این مقاله یک لیست طولانی است ، اما بسیار نادر است که کسی همه آنها را تجربه کند. و پیروی از این شش نکته احتمال عوارض جانبی بوتاکس را به حداقل می رساند یا از آن جلوگیری می کند:

1.  اطمینان حاصل کنید که پزشک شما در تزریق بوتاکس بسیار باتجربه است و یک پزشک معتبر پزشکی است. به عنوان مثال یک آرایشگر سالن ، فرد مناسبی برای استفاده از بوتاکس نیست ، زیرا اگر مشکلی پیش بیاید ، او تجهیزات اضطراری یا دانش پزشکی کافی ندارد. گزارش شده است که برخی از افراد بی اعتبار تزریقاتی را انجام داده اند که بیش از حد یا کمتر با سالین رقیق شده است و همچنین محلول های تقلبی که به هیچ وجه حاوی بوتاکس نبوده اند.

2.  قبل از انجام تزریق ، هر مشکل سلامتی خود را به پزشک خود بگویید.

3.  در مورد داروها ، ویتامین ها ، داروهای گیاهی یا سایر مکمل هایی که مصرف می کنید به پزشک خود بگویید ، زیرا برخی از ترکیبات این مکمل ها با بوتاکس می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند. ذکر موارد مصرف آنتی بیوتیک های تزریقی ، داروهای شل کننده عضلات ، داروهای آلرژی یا سرماخوردگی و داروهای خواب بسیار مهم است.

4. دستورالعمل های قبل و بعد از تزریق پزشک خود را بسیار دقیق دنبال کنید.

5.  همه عوارض جانبی را گزارش کنید - به خصوص مواردی که شما را آزار می دهند یا از بین نمی روند.

6.  مراقب تزریق بوتاکس در " بوتاکس پارتی" در خانه های شخصی باشید. شما باید در یک مکان پزشکی باشید ، جایی که هرگونه عوارض جانبی را می توان بلافاصله درمان کرد. به هر حال ممکن است اثرات نهایی تزریقات در هنگام مهمانی را نبینید ، زیرا معمولاً چند روز طول می کشد. یک بوتاکس پارتی اگر توسط یک پزشک در یک مکان پزشکی برگزار شود ، ایده چندان بدی نیست ، اما حتی در این صورت خطر تقسیم توجه پزشک بین شما و سایر شرکت کنندگان وجود دارد.

 

آیا بوتاکس برای چشم شما بی خطر است؟

بوتاکس همچنین برای درمان مشکلات عضلانی چشم (استرابیسم) و انقباض کنترل نشده پلک (بلفارواسپاسم) استفاده می شود و با توجه به ایمنی چشم برای این موارد ساخته شده و مورد تایید FDA است.

البته اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از عوارض جانبی احتمالی بوتاکس زیبایی  و بهداشتی مانند افتادگی پلک ، دو بینی ، تاری دید ، کاهش بینایی ، تورم پلک و خشکی چشم لازم است. در صورت بروز هر یک از این مشکلات پس از تزریق ، آنها را به پزشک

چشم و پزشک خود گزارش دهید.

هزینه بوتاکس

هزینه تزریقات بوتاکس زیبایی از یک مکان به مکان دیگر و از یک پزشک به پزشک دیگر متفاوت است ، بنابراین باید از پزشک خود بپرسید که چه هزینه ای را برای شما در نظر می گیرد.

برخی از ارائه کنندگان با توجه به تعداد واحدهای تزریق شده هزینه دریافت می کنند. یک ویال  بوتاکس زیبایی حاوی 100 واحد است.

هزینه برخی اعمال به صورت "منطقه ای" محاسبه می شود. به عنوان مثال ، خطوط اخم یک منطقه ، پنجه کلاغی یک منطقه دیگر و پیشانی یک منطقه دیگر خواهد بود.

قیمت هر منطقه بسته به پزشک و یا منطقه کشور ممکن است متفاوت باشد.

اگر این مقاله به تمام سوالات شما در مورد  بوتاکس زیبایی پاسخ نداد ، با پزشک خود تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد